Pokud pracujete někde ve firmě, pak je pravděpodobné, že zde máte také IT podporu. Tu má dnes naprostá většina podniků, neboť bez počítačů a internetu by dnes již v podstatě nedokázaly fungovat. Běžný člověk, který s tím doposud nepřišel do styku, se však může ptát, proč je vlastně tak nezbytná.
Jedná se o nezávislou firmu, se kterou máme kontrakt. Ta nám poskytuje pomoc a podporu v případě, že se něco stane s počítačovou sítí či některým počítačem. A to nejen vedoucím pracovníkům, ale i běžným zaměstnancům. Pokud se například nemůže zaměstnanec přihlásit do nějaké databáze, ačkoliv má přihlašovací jméno i heslo správně, pak je to právě tato podpora, která mu pomůže vše vyřešit.
V podstatě funguje tak, že tam sedí u telefonu (či spíše u počítače se sluchátky na hlavě) zaměstnanci, přijímají hovory těch, kteří mají se svým počítačem problémy, a snaží se jim pomoci je vyřešit. Většinou jsou v tomto úspěšní a vše jde zvládnout po telefonu, případně s pomocí dálkového přístupu, někdy se však stane, že je nutné, aby onen člověk přijel osobně.
Tyto služby využívají dnes v podstatě všechny firmy, i ty, které se zabývají například výrobou či obchodem. I ony totiž mají kanceláře, ve kterých najdeme počítače. Přes ně se posílají faktury, provádí se účetnictví a mnohé další věci nezbytné pro chod podniku. Je tedy jasné, že o ně musí být postaráno. Ztráta některých údajů by totiž mohla mít pro firmu velmi neblahé následky. Zároveň však nelze očekávat od běžného účetního, že bude mít dostatečné zkušenosti s počítači, aby vyřešil jakýkoliv případný problém, které se může ukázat.
Je tedy jasné, že služby těchto firem jsou v podstatě nezbytné, a pravdou je, že o zákazníky nemají nouzi. Pokud se nám tedy v práci něco stane s počítačem, je lepší obrátit se rovnou na ně. Tak si můžete být jisti, že neodborným zásahem situaci ještě nezhoršíte.