Znáte TOP Superfoods?

Znáte TOP Superfoods?

V dnešní době už lidi ví, že jíst zdravě se vyplácí. Jenže bohužel málo kdo si umí jídelníček rozvrhnout tak, aby neměl hlad, dodal tělu správné živiny a potřebnou energii. Potraviny, které baštíme, určí, jak se budeme cítit. Když ze svého jídelníčku odděláte těžké jídla a mastné jídla a nahradíte je čerstvými potravinami, tak zjistíme, že Vaše tělo je daleko lehčí, energičtější a optimističtější. Takže je dobré začít krůček po krůčku. Proto jsem se rozhodla najít TOP Superfoods, které by Vám v tomto kroku ku zdravé stravě mohly pomoct. Je potřeba je jen zařadit do Vašeho jídelníčku :)

 

Avokádo

Avokádo je ovoce, které obsahuje zdravé tuky, které jsou pro naše tělo důležité. Avokádo můžeme kombinovat s konopným semínkem, lněným i sezamovým. Vynikající je avokádová pomazánka, kdy použijeme pouze avokádo, česnek, sůl a semínka. Vše promícháme a máme vynikající svačinku se spoustou energie.

 

Mandle

Pokud si občas na sváču nebo do snídaní přidáme mandle, tak naše tělo získá víc vápníku a tím pádem podpoříme naše klouby. Mandle obsahují i vitamín E a jako bonus jsou i zdrojem bílkovin. Obzvlášť pro vegany a vegetariány by měly být mandle součástí jídelníčku.

 

Listová zelenina

Je téměř nutnost ji mít ve svém každodenním jídelníčku. Zelenina je plná vitamínu, minerálů a aminokyselin. Je taky plná chlorofylu, což naše tělo většinou postrádá a musíme ho do těla dodávat různými doplňkami stravy.

 

Losos

Losos je jak všichni víme, bohatý na omega 3 mastné kyseliny, což je nezbytná složka pro naše tělo. Losos se díky svému obsahu omega 3 a 6 považuje za nejlepší jídlo tohoto druhu. Není nad to si udělat čerstvého lososa na bylinkách a k tomu dát čerstvou zeleninku.

 

Kefír

Dodává našemu tělu vitamíny A, B, C a D. Je bohatý na vápník, fosfor, hořčík a esenciální mastné kyseliny. Tak zkuste občas při výběru svačinky sáhnout po kefíru :)

 

Borůvky

Poslední výzkumy ukázaly, že borůvky obsahují živiny, které pomáhají v boji proti chronickým chorobám. Borůvky obsahují vitamín C a vlákninu. Není nad dobrůtky, které jsou pro nás i prospěšné.

 

Lněné semínko

Je vynikající jak v „semínkové podobě“ tak v oleji. Obsahuje vitamin B6, hořčík, vlákninu, fosfor a měď. Olej z lněných semínek je velmi oblíbený, jelikož je skvělý pro snížení hladiny cholesterolu. Lněné semínko v sobě obsahuje omega 3, což je skvělý pomocník při léčbě srdečních onemocnění, rakoviny a cukrovky. Doporučuje se také používat při zánětech. Poslední výzkumy zjistili, že lněné semínko podporuje správnou funkci mozku a bojuje proti depresi.

 

Skořice

Používáte skořici? Dříve byla velmi oblíbenou součástí stravy, jelikož má velmi cenné vlastnosti pro naše tělo. Je skvělá pro zklidnění žaludku, potlačení problémů s močovými cestami, snižuje cholesterol a zlepšuje funkce mozku. Zkuste si do snídani přidat špetku :)
 

 

Pokud skloubíte pestrou zdravou stravu s cvičením, tak uvidíte, že snížíte stres, budete plní energie a vaše tělo bude daleko lehčí. Je super, cítit se super J