Znáte přínosy amarantu?

Znáte přínosy amarantu?
Znáte přínosy amarantu?
Znáte přínosy amarantu?
Znáte přínosy amarantu?
Znáte přínosy amarantu?

Mezi zdravotní přínosy amarantu patří jeho schopnost podpořit růst a vývoj, chrání srdce, posiluje imunitní systém, posiluje kosti, zlepšuje oběh, optimalizuje trávení, snižuje chuť k jídlu a podporuje zdraví vlasů.

Amarantová semínku

Přestože se jedná o jednu z nejstarších zdrojů obživy, amarant sále zůstává extrémně důležitý pro lidské zdraví, stejně jako u Aztéků a jiných domorodých kultur před 8 000 lety. Největší pěstitelem amarantu jsou Spojené státy, ale pěstuje se v Mexiku a jiných částech Jižní Ameriky.

Amarant by neměl být konzumován surový, protože obsahuje toxické nebo nežádoucí složky ( oxaláty a dusičnany), které mohou být odstraněny vařením a správnou přípravou. Amarant obsahuje cenné antioxidační a fenolické sloučeniny, stejně jako vlákninu, vitamíny a minerály, které mohou mít významný vliv na lidské zdraví. Pokud se pěstuje tisíce let, musí existovat dobrý důvod.
Zrna amarantu se melou na amarantovou mouku, která je používána jako náhražka tradičních zdrojů mouky a poskytuje mnohem bohatší výživu (bílkoviny, aminokyseliny, vitamíny a minerály), než ostatní zrna. Protože jsou amarantová zrna jsou zdrojem kompletních rostlinných proteinů, která jsou ve světě velmi žádané, patří amarant mezi nejdůležitější zdroje potravin v nadcházejících desetiletích a navíc neobsahuje lepek, který se také stává strašákem Evropy.

Amarant a jeho účinky na zdraví:

  • zdroj kompletních proteinů -  jsou velmi žádoucí pro lidské zdraví, protože přináší všechny esenciální aminokyseliny, které vytvářejí použitelné proteiny v těle, čímž optimalizují metabolismus a zajišťuje správný růst a vývoj (podporují mimo jiné růst svalové hmoty)
  • obsažený draslík, který je vazodilátor, snižuje napětí v tepnách a cévách, snižuje krevní tlak a snižuje riziko koronárních onemocnění srdce
  • fytosteroly, které se nacházejí v amarantovém zrnu, jsou spojeny se snížením hladiny LDL cholesterolu
  • podporuje zdraví srdce
  • obsahuje vysoké množství vlákniny, která může pomoci optimalizovat trávicí systém a eliminovat zácpu, nadýmání, křeče a vážnější stavy, jako je rakovina tlustého střeva a žaludeční vředy
  • obsahuje vyšší hladinu proteinů, než ostatní obiloviny - rostlinné bílkoviny jsou pro tělo snadněji stravitelné a využitelnější než živočišné bílkoviny
  • zvyšuje lesk, kvalitu, vypadávání, šedivění a sílu vlasů
  • nejvyšší zdroj lysinu (esenciální aminokyselina) ze všech obilovin
  • podporuje zdraví kostí a jejich hustotu - zmůže zpomalit nástup osteoporózy
  • bezlepková obilnina, vhodná pro celiaki
  • podporuje imunitní systém, díky obsahu vitamínu C
  • může účinně snižovat hladinu inzulínu v těle a kontrolovat příjem cukru v krvi
  • vyvolává v těle pocit sytosti
  • zdroj kompletních proteinů, pokud chcete zajistit zdravý růst buněk, svalů, tkání a kůže
  • má velký vliv na zdraví naší oční systému (Beta-karoten), může zpomalit vznik makulární degenerace
  • více

Mezi kompletní proteiny patří např.:

  • ryby, maso, vejce, mléčné výrobky
  • řasy (chlorella a spirulina)
  • quinoa, teff, kapusta
  • kombinace obilnin a luštěnin (fazole a celozrnná rýže, celozrnná rýže a čočka, celozrnná rýže a sójová pasta, kroupy a hrách a česnek)
  • konopný protein