Výhody zdravého jídelníčku

Výhody zdravého jídelníčku

 

Výhody zdravého jídelníčku

Vždy, když chceme změnit svoje stravování, je to pro nás těžká volba.. Každý víme, jak je obtížné na rodinných oslavách a letních grilovačkách udržet svůj jídelníček se zdravým podtextem.. Ale i přes tyto nástrahy je důležité myslet na to, co nám zdravá strana přinese a jak se to projeví na našem těle. Důležité je, aby to i pro nás mělo vidinu toho správného! Musí to být příjemná změna, chutná změna a taky ne moc drastická. Mám tady pro Vás výhody, které s sebou tato změna a zavedení zdravým rituálů do našeho jídelníčku přinese:

  

Posílení imunitního systému

Pokud se rozhodneme pro zdravou stravu, obohatíte své tělo o vitamíny, minerály a živiny. Tato změna bude mít skvělý vliv na naše tělo i imunitní systém. Důležité je jíst ovoce, zeleninu a dodržovat pitný režim – to už všichni víme J Důležité je vynechat prázdné kalorie, které jsou nejvíce ve sladkostech, fastfoodech a sladkých nápojích. Imunitní systém také podpoříme bylinkami, česnekem a ženšenem. Snídani můžeme doplnit přírodními šťávami.

  

Správná regulace tělesné hmotnosti

 Aby bylo tělo dobře pročištěno, je vhodné jej podpořit i aktivním pohybem. Je na nás, jestli pravidelně cvičíme, chodíme na procházky nebo meditujeme. Každý by měl dělat to, co ho baví a co ho nejvíc láká. Čím víc nám bude pohyb vyhovovat a bude nás bavit, tím víc v tom budeme umět setrvat J

 

Příklad zdravého jídelníčku

Snídaně – banán s jogurtem a ořechy, možno přidat i ovesné vločky 

Svačina – celozrnný rohlík se sýrem (Gerve, Eidam 20% atd.) nebo jen ovoce například

Oběd – zeleninový salát s kuřecím masem nebo třeba losos se zeleninou

Svačina – slunečnicový chléb se šunkou nejlépe krůtí a zeleninu

Večeře – těstoviny s kuřecím masem a brokolicí nebo klidně jen zeleninový salát.

 

Myslím, že to není až tak hrozné, ne? J A pokud Vás taky občas honí mlsná nebo jen potřebujete změnit a oživit svačinky, je dobré mít po ruce nějaké semínka,oříšky, sušené ovoce nebo klidně všechno najednou :) a vždy uzobávat.. Je to zdravé a taky dobré :)

Uvidíte, že i Vaše tělo bude lehčí, více svěží a mít spoustu energie! Správná strava má vliv i na náš mozek a tím pádem i na naše nálady. Můžeme zapomenout na deprese a chmury J Pro zlepšení nálady se také doporučuje do jídelníčku zařadit ořechy, ryby a omega 3 mastné kyseliny.

Sami uvidíte, že si časem Vaše tělo na tyto zdravé dobrůtky zvykne a obyčejné čokoládové tyčinky nebo jídlo z fastfoodu bude pro žaludek velmi těžké a pro mozek nepřijatelné. Nejenže to ušetří naši peněženku, ale i podpoří zdraví. Samozřejmě nesmíme zapomínat na pitný režim. Aby byla změna co nejpřijatelnější, je dobré si aspoň 3 dny dopředu naplánovat, co budeme jíst.

Dokonce i na zahradních párty a grilovačkách, které se se s blížícím létem neodmyslitelně chystají, můžeme zdravý jídelníček dodržet – místo pečiva si dáme zeleninový salát a místo tatarky - domácí dip. Vše můžeme chutně obměnit J záleží jen na nás, čemu dáme přednost – své předsevzetí plnit nebo jen omlouvat, proč to nejde? Který postoj bude ten Váš? J