Vitamin D je neúčinný bez hořčíku

Vitamin D je neúčinný bez hořčíku

Pokud máme v těle nízkou hladinu hořčíku, není naše tělo během ranních procházek schopno absorbovat vitamin D. Podle nové studie, která byla zveřejněna, zabraňuje nízká hladina hořčíku vstřebávání vitamínu D v těle.

Vitamín D i hořčík (magnézium) jsou důležité pro naše tělesné funkce. Podle klíčových výzkumných studií bylo ukázáno, že jejich absorbování do našeho těla může být vzájemně propojeno. Ačkoliv je množství živin v těle vzájemně na sobě závislé, mají vitamin D a hořčík zvláštní místo. A to proto, že zdroje vitaminu D jsou poměrně omezené a jeho pouhá přítomnost v těle se nepočítá, pokud není v aktivní formě. Navíc skoro 50 % lidí trpí nedostatkem hořčíku, což znamená, že vitamín D v těle zůstává neaktivní!

  • vitamin D je tzv. depotní - játra nasají a postupně uvolňují potřebnou dávku pro tělo i po několik měsíců

Vědci vysvětlují, že konzumace doplňků tohoto vitaminu zajistí zvýšení hladiny vápníku a fosfátu v krvi, ale vitamínu D bude stále nedostatek. Všechny enzymy, které jsou potřebné k metabolismu vitaminu D, vyžadují hořčík. Proto bez hořčíku je vitamin D v těle pouze „uložen“ v neaktivní formě. Takový stav může způsobit cévní zvápenění za nepřítomnosti optimální hladiny hořčíku.

Ačkoli je hořčík čtvrtým nejhojnějším minerálem v lidském těle po vápníku, draslíku a sodíku, nezachovává se v lidském těle jeho optimální hladina. U žen se jedná o 320 mg a u mužů o 420 mg. Standardní strava obsahuj pouze 50 % těchto hodnot. To vede populaci k různým chorobám, poruchám a mnohdy i smrti. „Lidé užívají doplňky vitaminu D, ale neuvědomují si, jak fungují. Bez hořčíku není vitamin D skutečně užitečný a ani bezpečný“ řekl spoluautor Dr. Mohammed S. Razzaque, profesor.

Nedostatek vitaminu D způsobuje:

kognitivní poruchy, astma, rakovinu a dokonce smrt kvůli kardiovaskulární dysfunkci.

Zdroj vitamínu D je z 90% sluneční záření, ryby - tuňák, losos, sardinky, makrela, vejce, slanina, maso, mléko, obilné klíčky, houby (linchi, žampiony), vojtěška, přeslička, kopřiva, petržel, řasy

Vitamin D a jeho účinky:

  • zde uvedené informace s výrobkem nesouvisí a mají pouze informativní charakter (chcete-li)
  • podporuje stavbu kostí a správný vývoj a růst dětského skeletu a zubů
  • působí jako prevence zmírňuje osteoporózu (řidnutí kostí)
  • podporuje buněčný metabolismus
  • podporuje vstřebávání minerálů (zejména vápníku)

Nedostatek hořčíku způsobuje:

  • úzkost, nervozita, záchvaty, svalové křeče
  • nepravidelné srdeční rytmy
  • potíže s koncentrací

Potravina s vysokým obsahem hořčíku je například banán, fazole, hnědá rýže, mandle, brokolice, žloutek, kešu, rybí tuk, lněné, dýňové a slunečnicové semínko, mléko, houba, sója, kukuřice, tofu a epsomská sůl (používá se na koupele).

Účinky magnézia na zdraví:

  • podporuje produkci kolagenu
  • zmírňuje menstruační potíže
  • rozšiřuje dolní dýchací cesty – astma
  • zvyšuje hustotu kostní tkáně – prevence osteoporózy
  • více

Hořčík, schválená zdravotní tvrzení dle platných nařízení EU:

  • Přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání.
  • Přispívá k elektrolytické rovnováze.
  • Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.
  • Přispívá k normální činnosti nervové soustavy.
  • Přispívá k normální činnosti svalů.
  • Přispívá k normální syntéze bílkovin.
  • Přispívá k normální psychické činnosti.
  • Přispívá k udržení normálního stavu kostí.
  • Hořčík přispívá k udržení normálního stavu zubů.
  • Podílí se na procesu dělení buněk.