Jak posílit imunitní systém?

Jak posílit imunitní systém?
Jak posílit imunitní systém?
Jak posílit imunitní systém?
Jak posílit imunitní systém?
Jak posílit imunitní systém?
Jak posílit imunitní systém?
Jak posílit imunitní systém?

V tomto zimním období je dobré vědět, jak můžeme posilovat váš imunitní systém a jak proti nemocem správně bojovat. Imunitní systém dělá pozoruhodnou práci při obraně proti choroboplodným mikroorganismům. Ale i přesto může někdy selhat a naši imunitu oslabit. Je vůbec možné v tomto procesu zasáhnout imunitní systém znovu regenerovat?

Jak můžeme prospět imunitnímu systému?

Co tak můžeme udělat pro posílení imunitního systému? Myšlenka, že bychom posílili náš imunitní systém, je velmi lákavá, ale schopnost tak udělat se ukázala jako nedosažitelná a hned z několika důvodů. Imunitní systém je celkový, nikoliv jediný subjekt. Aby to dobře fungovalo, vyžaduje celkovou rovnováhu a harmonii. A i přesto neexistují žádné vědecké přímé ověřené vazby, které existovaly mezi zdravým životním stylem a posílenými funkcemi imunitního systému. Ale to neznamená, že účinky našeho životního stylu na náš imunitní systém nijak nepůsobí. Výzkumy však neustále zkoumají vliv stravy, věku, cvičení, psychického stresu a dalších faktorů na naše tělo v souvislosti s působením naší imunity. Mezitím jsou obecně známá strategie jak správným způsobem působit na naše imunitní systém pozitivní vibrace.

Co patří mezi zdravé způsoby posilování imunitního systému?

Do první linie při rozhodování, že budete posilovat váš imunitní systém, by měl rozhodně patřit zdravému životnímu stylu. Zásady, které se obecně týkají tohoto kroku, jsou tím nejlepším rozhodnutím, kterým můžete přirozeně dosáhnout silného a zdravého imunitního systému. Každá část našeho těla včetně imunitního systému funguje nejlépe, když je chráněna a posilována zdravými životními strategiemi, mezi nimiž patří například:

  • nekouřit, jíst hodně čerstvého ovoce a zeleniny s dostatkem vlákniny
  • pravidelně chodit do přírody a sportovat, udržovat si zdravou váhu
  • alkohol drink omezeně, kvalitní spánek a v neposlední řadě i minimalizovat stres

Zvyšování imunity zdravým způsobem má mnoho způsobů. Pokus o posílení buněk našeho imunitního systému je velmi komplikovaný, protože v těle existuje mnoho různých druhů buněk v imunitním systému, které reagují na mnoho různých mikrobů v mnoha směrech. Které buňky byste měli zvýšit a do jakého počtu? Zatím vědci tento odpověď neznají. Ale je jasné, že buňky imunitního systému se vytvářejí neustále a např. fermentovaná zelenina nebo fermentované mléčné výrobky mohou být zdrojem přátelských bakterií, které podpoří střevní mikrobiom.

Co se děje s imunitním systémem při stárnutí?

Jak stárneme, snižují naše schopnosti imunitního posilování, což přispívá k více infekcím a nemocem. Snížení imunity na infekci bylo prokázáno u starších lidí reakcí na vakcíny. Studie chřipkových vakcín například ukázaly, že u osob nad 65 let je vakcína mnohem méně účinná ve srovnání se zdravými dětmi staršími 2 roky. Ale navzdory snížení účinnosti vakcíny proti chřipce došlo k výraznému snížení míry nemoci a úmrtí u starších lidí. Vypadá to, že existuje souvislost mezi výživou a imunitou u starších osob. Forma podvýživy, která je překvapivě součástí i bohatých zemí, je známá pro lidi, kterým chybí důležité vitamíny a stopové minerály, které jsou získávány nebo doplňovány stravou. Starší lidé mají tendenci jíst méně a často drží dietu, avšak jednou z důležitých otázek je, zda jsou schopni doplňkové stravy pomáhat starším lidem udržet jejich imunitní systém zdravější.


Každá bojová síla potřebuje energii, proto je důležité, aby armáda imunitního systému získala dobrou, kvalitní a pravidelnou výživu s pitným režimem. Vědci již dlouho vědí, že lidé, kteří žijí v chudobě a jsou podvyživení, mají větší náchylnost k infekčním chorobám. Proto je důležité poslouchat své tělo a poskytnout mu potřebné mikroživiny.


Moderní medicína se zabývá projeveným vztahem mezi tělem a mysli. Široká škála onemocnění, včetně žaludeční nebo srdeční choroby, souvisí s účinky emočního stresu. Definice stresu je velmi obtížné, protože se zdá být stresující pro jednu osobu, není stresující pro druhou. Když se lidé vystavují situacím, které za stresující považují, je pro vědce těžké míru stresu měřit. Vědec může měřit pouze věci, které mohou odrážet stres, jako např. Kolikrát každou minutu srdce udeří. Většina vědců však studuje vztahy stresu a imunitní funkce, ale náhlou krátkodobou stresovou aktivitu nezkoumají. Spíše se zajímá o stálé a častější stresory známé jako chronické stresy, které jsou ve většině situací způsobeny vztahy k rodině, spolupracovníkům, přátelům atd. A v těchto situacích vědci zkoumají, zda má opravdu stres na imunitní systém vliv.


Pravidelné cvičení a procházky v přírodě jsou jedním z pilířů zdravého života a to proto, že zlepšují kardiovaskulární zdraví, snižuje krevní tlak, pomáhá snižovat tělesnou hmotnost a chrání nás před různými nemocemi. Pomáhá také přirozeně zvyšovat imunitní systém a udržet jeho zdravý stav? Ano, jelikož stejně jako zdravá strava může přispět i k celkovému zdraví a tím k zdravému imunitnímu systému. Pohyb navěří, že mají lepší buňky v těle lepší podporu pro správný oběh v těle a tím mohou látky imunitního systému pohybovat volně a v těle dělat svou práci efektivněji.