Jak na tu správnou snídani?

Jak na tu správnou snídani?

Snídaně je důležitým začátkem pro každý den tak, aby byl plný energie a dobré nálady. Kdo z nás už zažil, že po ránu nestíhá, nemá chuť nebo se odbyde něčím rychlým a ne úplně dobrým a zdravým? V dnešní uspěchané době je opravdu důležité, najít si i těch pár minutek na sebe. Není nad to, nachystat si vynikající snídani, která Vás zasytí skoro na půl dne, udělá Vám dobrou náladu a prosvětlí den :)

Aby snídaně měla to pravé, tak se doporučuje, nepouštět si žádnou televizi, pc nebo listovat na telefonu. Snídani si užijete, pouze pokud ji budete opravdu vnímat. Je taky důležité, abyste zpomalili. Pokud snídani zhltnete během pár minut, tak si ji nevychutnáte a bude Vám z ní dost těžko. Ráno je právě ten čas, kdy můžete bez výčitek hřešit a trošku mlsat J Dobrý základ snídaně by měl mít hodně vlákniny, vitamínů, ovoce a také zeleniny. Doplnit to můžete o zelený čaj. Mám tady pro Vás pár tipů na sladké, slané a zdravé snídaně.

 

Anglická snídaně

Potřebujeme: 2 menší kvalitní klobásky, 2 vajíčka, 4 plátky slaniny, 4 žampiony, cherry rajčátka, olivový olej, chlebík

Postup: klobásku uděláme na grilu nebo na pánvi, mezitím si připravíme vajíčka podle toho, jak je máme rádi (volské oko, vejce benedikt apod.). Na další pánvičce si opečeme i chlebík, rajčátka a slaninu. Jakmile máme vše udělané, můžeme podávat. Dobrou chuť!

 

Tvarohová snídaně

Potřebujeme: 250g tvarohu, 100g mascarpone, trochu mléka, 4 lžíce moučkového cukru, 2 banány a snídaňové lupínky

Postup: Mascarpone, tvaroh a cukr rozšleháme a pokud je potřeba, přidáme trošku mléka. Do misky dáváme střídavě plátky banánu, tvaroh a lupínky. Kdo by chtěl, může si banán rozmačkat a přidat do směsi. 

 

Omeleta se zeleninou

Potřebujeme: 3 vajíčka, pažitku, nastrouhaný parmazán, 3 plátky dobré šunky, zeleninu

Postup: na pánev dáme rozmíchané vajíčka, osolíme a opepříme je. Vajíčka necháme chvíli bublat a potom je odtrhneme od okrajů směrem do středu.  Přidáme šunku, zeleninu (hrášek, sušené rajče.. cokoliv, co máte rádi). Nechejte chvíli dodělat a omeleta je hotová.

 

Snídaně ze zapečených vloček

Potřebujeme: půl hrnku sušeného ovoce, hrnek vloček, 2 hrnky nízkotučného mléka, 2 lžičky sirupu, vejce, 1 vanilkový lusk

Postup: Jako první si nastavíme troubu na 180 °C. Potom si smícháme sušené ovoce, vločky, vejce, med, mléko a vnitřek vanilkového lusku. Vše promícháme a dle potřeby dochutíme. Směs rozdělíme do mističek a dáme do trouby. Dobrůtka se peče cca 30 minut.

 

Plněné avokádo

Potřebujeme: půlku červené cibulky, 2 rajčata, vypeckované olivy, pár kapek citrónu, 1 avokádo, humus

Postup: cibuli, rajčata a olivy smíchejte dohromady, pokapeme citrónovou šťávou a olivovým olejem. Avokádo rozdělíme na půl a vyndáme pecku. Do důlků v avokádu dáme humus a k tomu si přidáme salát s rozpečenou bagetku.

 

Snídaňové smoothie

Potřebujeme: 2 lžíce vloček nebo snídaňových lupínků, 1 lžička sirupu, banán, 100 ml pomerančového džusu, 100 ml jogurtu nízkotučného, borůvky, 4 kostky ledu

Postup: do mixéru dáme banán, borůvky, led, jogurt a džus. Potom přisypeme vločky bohaté na vlákninu a rozmixujeme. Směs nakonec dochutíme sirupem dle chuti.

 

Skořicové lívance se sirupem

Potřebujeme: 150g hladké mouky, 50g pohankové mouky, 2 vejce, 1 lžička mleté skořice, 1 lžička prášku do pečiva, 2 lžičky cukru, cca 200 ml mléka, sirup nebo med a na ozdobu ovoce

Postup: smícháme mouky, prášek do pečiva, skořici, cukr, vajíčka a pomalu přilíváme mléko. Ingredience promícháme tak, aby vzniklo těsto. Těsto dáme do formy na lívance nebo je uděláme na pánvi. Jelikož je těsto husté, tak se nám tolik nerozteče. Hotové lívance poléváme sirupem a přidáme čerstvé ovoce.

 

Věřím, že si z těchto dobrůtek něco vyberete a užijete si ráno po svém ♥ Krásný den!