Dýňová semínka a jejich přínosy

Dýňová semínka a jejich přínosy
Dýňová semínka a jejich přínosy
Dýňová semínka a jejich přínosy
Dýňová semínka a jejich přínosy
Dýňová semínka a jejich přínosy

Dýňová semínka jsou lahodná a často přehlíženou částí dýně, přesto mají mnoho zdravotních přínosů. Mezi výhody dýňového semínka patří schopnost pomoci posílit metabolismus, podpořit zdraví srdce, zlepšit náladu, pomoci lépe usínat, chránit kosti, zabránit rakovin, eliminovat ledvinové kameny, zmírnit záněty, podpořit imunitní systém, působit proti parazitům, detoxikovat tělo a snížit nadváhu.

Jak vypadají dýňová semínka a co obsahují?


Dýně patří mezi základní potravinu dálných civilizací a malá semínka si vydobily specifické místo i pro svoji chuť. Dýňová semena jsou plochá oválná semena se světle zelenou barvou - uvnitř je jádro krémové, ale obal semínek je bílý. Dýňová semínka jsou tradičně spojovány se středoamerickou, mexickou a indiánskou kuchyní. Popularita dýňových semen podnítila společnosti, aby je pěstovali pro chutná a výživná semínka podobně jako slunečnice a následně je sušily nebo je používaly na výrobu oleje. Tykvová neboli dýňová semínka obsahují mangan, tryptofan, hořčík, měď, fosfor, zinek, železo, bílkoviny, omega kyseliny a také menší množství vitamínů skupiny B ( B1, B2, B3,B5, B6, B9, B12) a vitamin A. Dýňové semena navíc obsahují fytosterol, což je organická sloučenina, která je také přispěšná zdraví.

Dýňová semínka a jejich přínosy pro zdraví:

Podívejme se podrobněji na některé z přínosů pro zdraví, které semená dýně nabízí.

  • semínka obsahují řadu protinádorových účinků, včetně fenolických sloučenin, které přispívají k zachytávání volných radikálů (antioxidanty)
  • podporuje zmírnění příznaků zvětšené prostaty, působí jako diuretikum
  • protiparazitická aktivita, tradiční způsob, jak odstranit tasemnice a další nebezpečné parazity z těla
  • protizánětlivé účinky, záněty mohou být důsledkem různých nedostatků, včetně bílkovin, vitamínů a minerálů
  • pomáhají s  redukcí toxinů v těle díky diuretickým účinkům a antioxidační aktivitě
  • stimulují oběh a zvyšují rychlost a zpracování v játrech a ledvinách
  • podporují enzymatické a metabolické procesy díky proteinům (cca 12g)
  • uklidňující účinek, podporují zdravý spánek (hořčík, tryptofan)
  • působí jako prevence osteoporózy, (díky zinku, vápníku, mědi a jiných minerálů, které zvyšují hustotu kostí)
  • fytosteroly snižují hladinu LDL cholesterolu, zabraňují tak tvorbě krevních sraženin a ateroskleróze, čímž se snižuje riziko srdečních infarktů a mrtvice
  • zvyšují počet červených krvinek v těle (měď)
  • více

Použití: do snídaňových směsí, smoothie, jogurtů, salátů ai pro přímou konzumaci

Pro přímou konzumaci doporučujeme semínka namočit přes noc do vody a poté konzumovat