Detox

Detox

Detox

Taky se po Vánocích cítíte tak všelijak? Každý z nás baštil spoustu dobrot a moc se nehlídal, co?  Já jsem se rozhodla, že udělám něco pro sebe a začnu v novém roce malým detoxem..  Jelikož je to můj první detox, rozhodla jsem se jen pro 3denní variantu. Je důležité si stanovit nějaké základní pravidla. Z toho, co jsem pročetla, jsem si zvolila tyto:

  • Nebudu jíst ze začátku maso a nezdravé tuky
  • Vyhnu se kávě, alkoholu, černému čaji (pro kuřáky by bylo dobré vypustit i cigarety)
  • Nebudu jíst sladkosti ani pít sladké pití
  • Nebudu jíst potraviny z bílé mouky 
  • Nebudu jíst mléčné výrobky a vajíčka
  • Nejdůležitější je pitný režim!
  • Důležitá je vláknina a antioxidanty
  • Doporučuje se do jídelníčku dát i detoxikační bylinky

Je spousta detoxů, které si můžete dopřát od 3, 5, 10 až po 14ti denních detox. Kdo je ten odvážný? J
Já osobně jsem poprvé zkusila 3denní detox a druhý den jsem měla trošku „krizovku“, ale vydržela jsem a časem se budu zlepšovat a detox prodlužovat. Pro pročištění je to opravdu ideální! Ráno jsem pila 250ml zaječické vody (koupíte v lékárně) + celý vymačkaný citrón (tato kombinace má projímavé účinky) nebo je pro nastartování celého metabolismu taky dobré ráno vypít sklenici s vodou a vymačkaným citrónem. Své tělo můžete podpořit i chlorelou nebo spirulinou.


Jak by měl vypadat 7 denní jídelníček?

1.den: sníme 3 jablka a 3 mrkve. Mrkve mohou být i dušené. Nutnost je vypít 1,5 – 2 litry neperlivé vody

2.den: sníme také 3 jablka a 3 mrkve, dále můžeme přidat 1 banán a kousek knackebrötu nebo tmavého pečiva. Po celou dobu je nutné dodržovat pitný režim!

3.den: sníme 3 jablka a zeleninovou polévku, kterou si připravíme z hrášku, cibule, celeru, mrkve, česneku a brambor. Doporučuje se polévku dochutit bylinkami a troškou osolit. K obědu i večeři si dáme 1 talíř zeleninové polévky.

4.den: jablka můžeme vyměnit za jiné ovoce. Dáme si další talíř zeleninové polévky. Pokud bychom chtěli, můžeme si udělat zeleninový salát. V této fázi si můžeme k pitnému režimu udělat i zředěné zeleninové šťávy.

5. + 6.den: v tyto dny už můžeme různě kombinovat ovoce a zeleninu či si dopřát polévku, salát, dušenou zeleninu nebo naředěné šťávy. Povolený je také tmavý chlebík a jáhly, kroupy, mořské řasy, rýže nebo pohanka.

7.den: ke kombinaci zeleniny a ovoce můžeme přidat oříšky, luštěniny, semínka i bílé maso. Pořád myslíme na pitný režim. Tento den je náš poslední den detoxu a proto se můžeme pomalu začít vracet k běžné stravě.

Začátek je vždy těžký, ale je důležité myslet na to, že pro sebe něco děláme a prospěje to našemu organismu.
je dobré se taky za tu pevnou vůli odměnit a jít například na detoxikační masáž.

Pevné nervy a užívejte.